28
sty
Pracodawco, wykorzystaj potencjał pracowników zdalnych, to usprawni Twój biznes!
Praca zdalna to coraz popularniejszy sposób pracy, chętnie wykonywany nie tylko przez młode matki i niepełnosprawnych, ale też zdrowych ludzi, zwłaszcza przedstawicieli tzw. wolnych zawodów.
Dla pracodawcy praca zdalna jest super sprawą, bo:
- nie musi się on martwić o zapewnienie pracownikowi miejsca do pracy, czyli nie trzeba wynajmować biura, a jeśli pracownik łączy e-pracę ze stacjonarną, miejsce w biurze można wykorzystać dla kilku pracowników, którzy będą mieli dyżury stacjonarne, np. raz w tygodniu będą przynosili swoje projekty do pracy i tam je doprecyzowali (dotyczy to zwłaszcza architektów, konstruktorów większych projektów czy informatyków). Biuro jest więc dużo mniejsze i ekonomiczniejsze w utrzymaniu.
- Pracodawca w mniejszym stopniu musi się troszczyć o narzędzia pracy, bo najczęściej w domu zatrudniony korzysta z własnego sprzętu komputerowego, telefonu, drukarki, stołu kreślarskiego, kamery i innych.
- Zatrudniając freelancera, ma kilka świeżych spojrzeń na konkretny projekt, który w efekcie będzie dużo oryginalniejszy od wypracowanego w biurze.
- Ma pracowników z różnych zakątków nie tylko Polski, ale w niektórych przypadkach i świata. Efekty projektowej burzy mózgów mogą być naprawdę oszałamiające!
- Praca zdalna ma charakter zadaniowy, więc pracodawca ocenia ludzi za realizację projektu a nie za czas, który poświęcili na jego wykonanie.
- Mimo że istnieje opinia, iż nad pracownikiem online nie można w pełni zapanować, jest wiele mechanizmów kontroli, np. system ewidencjonowania czasu pracy, obserwacji, czy rzeczywiście pracownik robi to, co trzeba, a sposób przesyłania wypracowanych efektów szybko skoryguje ewentualne zaniedbania, tym bardziej że telepraca jest często pracą akordową.
- Jeszcze przed zatrudnieniem pracownika zdalnego można zweryfikować jego aktualne miękkie i twarde kompetencje, korzystając nie tylko z doświadczeń BPO Network, ale np. z wirtualnych platform o międzynarodowym zasięgu (SHL).
Rodzaje telepracy:
- freelancer, czyli specjalista wysokiej klasy w danej dziedzinie zatrudniony najczęściej na umowę o dzieło, np. kompozytor, redaktor, pisarz, edytor, programista, twórca stron www.
- informatyk
- analityk internetowy
- konsultant telefoniczny
- obsługujący multimedia (pisanie tekstów, ruch na stronie, wrzucanie zdjęć, kontakt z odbiorcami itd.)
- grafik
- copywriter
- wirtualna asystentka
- specjalista reklamy internetowej
- tłumacz
- specjalista SEO
- researcher (specjalista gromadzenia danych)
- telemarketer
- asystentka obsługi biura na wakacje
- księgowy
- kadrowy
- pracownik sklepów online (e-commerce)
- asystent biznesu online (np. wymyślający kolejne produkty do sprzedaży, tzw. menager projektu, opracowujący strategię działania firmy wraz z biznesplanem)
- wydawca książek, płyt, filmów, albumów (pracujący w dziale sprzedaży i obróbki pozyskanych tekstów lub będący ich współautorem)
- asystent blogera/vlogera lub firmy posiadającej na stronie internetowej social media
- wspomagający działalność firmy, tzn. zarządzający grupami ludzi promującymi różne towary i usługi
- operator monitoringu
- wirtualny rejestrator
- pracownik infolinii produktowej
- lektor w internetowej szkoły językowej
- korepetytor przez Internet
- prowadzący kursy specjalistyczne online, np. z księgowości, grafiki komputerowej, BHP, organizacji pracy, nawet umiejętności ciekawego pisania itp.
- przyjmujący zamówienia na wynos w pizzerii/jadłodajni
- doradca podatkowy, ubezpieczeniowy
- pomoc przy pisaniu pism urzędowych, wniosków unijnych itp.
- asystent przy tworzeniu nowych aplikacji internetowych
- ghostwriter (pisze większe teksty np. książkę lub kurs online, prezentacje biznesowe za kogoś)
- konsultant w dziedzinie mediów społecznościowych
- coach
- remote tudor, czyli opiekun i organizator nauki ludzi z całego świata w Internecie (zajmuje się tworzeniem grup, szuka dobrego nauczyciela online i jest opiekunem całego projektu)
- konsultant podróży
- osoba wspierająca technicznie online, np. podczas samodzielnego tworzenia strony internetowej, wypełniania wniosków, tworzenia danego produktu
- psycholog w poradni zawodowej, psychologicznej, telefonie zaufania
- brand menager/opiekun marki
Istnieje wiele grup wspierających się w tzw. biznesie online, a to nic innego jak rodzaj pracy zdalnej. Pracodawco, wykorzystaj potencjał pracowników zdalnych dla rozwoju własnej firmy. To się opłaca!