28
sty

Pracodawco, wykorzystaj potencjał pracowników zdalnych, to usprawni Twój biznes!

Praca zdalna to coraz popularniejszy sposób pracy, chętnie wykonywany nie tylko przez młode matki i niepełnosprawnych, ale też zdrowych ludzi, zwłaszcza przedstawicieli tzw. wolnych zawodów.

Dla pracodawcy praca zdalna jest super sprawą, bo:

  • nie musi się on martwić o zapewnienie pracownikowi miejsca do pracy, czyli nie trzeba wynajmować biura, a jeśli pracownik łączy e-pracę ze stacjonarną, miejsce w biurze można wykorzystać dla kilku pracowników, którzy będą mieli dyżury stacjonarne, np. raz w tygodniu będą przynosili swoje projekty do pracy i tam je doprecyzowali (dotyczy to zwłaszcza architektów, konstruktorów większych projektów czy informatyków). Biuro jest więc dużo mniejsze i ekonomiczniejsze w utrzymaniu.
  • Pracodawca w mniejszym stopniu musi się troszczyć o narzędzia pracy, bo najczęściej w domu zatrudniony korzysta z własnego sprzętu komputerowego, telefonu, drukarki, stołu kreślarskiego, kamery i innych.
  • Zatrudniając freelancera, ma kilka świeżych spojrzeń na konkretny projekt, który w efekcie będzie dużo oryginalniejszy od wypracowanego w biurze.
  • Ma pracowników z różnych zakątków nie tylko Polski, ale w niektórych przypadkach i świata. Efekty projektowej burzy mózgów mogą być naprawdę oszałamiające!
  • Praca zdalna ma charakter zadaniowy, więc pracodawca ocenia ludzi za realizację projektu a nie za czas, który poświęcili na jego wykonanie.
  • Mimo że istnieje opinia, iż nad pracownikiem online nie można w pełni zapanować, jest wiele mechanizmów kontroli, np. system ewidencjonowania czasu pracy, obserwacji, czy rzeczywiście pracownik robi to, co trzeba, a sposób przesyłania wypracowanych efektów szybko skoryguje ewentualne zaniedbania, tym bardziej że telepraca jest często pracą akordową.
  • Jeszcze przed zatrudnieniem pracownika zdalnego można zweryfikować jego aktualne miękkie i twarde kompetencje, korzystając nie tylko z doświadczeń BPO Network, ale np. z wirtualnych platform o międzynarodowym zasięgu (SHL).

Rodzaje telepracy:

  • freelancer, czyli specjalista wysokiej klasy w danej dziedzinie zatrudniony najczęściej na umowę o dzieło, np. kompozytor, redaktor, pisarz, edytor, programista, twórca stron www.
  • informatyk
  • analityk internetowy
  • konsultant telefoniczny
  • obsługujący multimedia (pisanie tekstów, ruch na stronie, wrzucanie zdjęć, kontakt z odbiorcami itd.)
  • grafik
  • copywriter
  • wirtualna asystentka
  • specjalista reklamy internetowej
  • tłumacz
  • specjalista SEO
  • researcher (specjalista gromadzenia danych)
  • telemarketer
  • asystentka obsługi biura na wakacje
  • księgowy
  • kadrowy
  • pracownik sklepów online (e-commerce)
  • asystent biznesu online (np. wymyślający kolejne produkty do sprzedaży, tzw. menager projektu, opracowujący strategię działania firmy wraz z biznesplanem)
  • wydawca książek, płyt, filmów, albumów (pracujący w dziale sprzedaży i obróbki pozyskanych tekstów lub będący ich współautorem)
  • asystent blogera/vlogera lub firmy posiadającej na stronie internetowej social media
  • wspomagający działalność firmy, tzn. zarządzający grupami ludzi promującymi różne towary i usługi
  • operator monitoringu
  • wirtualny rejestrator
  • pracownik infolinii produktowej
  • lektor w internetowej szkoły językowej
  • korepetytor przez Internet
  • prowadzący kursy specjalistyczne online, np. z księgowości, grafiki komputerowej, BHP, organizacji pracy, nawet umiejętności ciekawego pisania itp.
  • przyjmujący zamówienia na wynos w pizzerii/jadłodajni
  • doradca podatkowy, ubezpieczeniowy
  • pomoc przy pisaniu pism urzędowych, wniosków unijnych itp.
  • asystent przy tworzeniu nowych aplikacji internetowych
  • ghostwriter (pisze większe teksty np. książkę lub kurs online, prezentacje biznesowe za kogoś)
  • konsultant w dziedzinie mediów społecznościowych
  • coach
  • remote tudor, czyli opiekun i organizator nauki ludzi z całego świata w Internecie (zajmuje się tworzeniem grup, szuka dobrego nauczyciela online i jest opiekunem całego projektu)
  • konsultant podróży
  • osoba wspierająca technicznie online, np. podczas samodzielnego tworzenia strony internetowej, wypełniania wniosków, tworzenia danego produktu
  • psycholog w poradni zawodowej, psychologicznej, telefonie zaufania
  • brand menager/opiekun marki

Istnieje wiele grup wspierających się w tzw. biznesie online, a to nic innego jak rodzaj pracy zdalnej. Pracodawco, wykorzystaj potencjał pracowników zdalnych dla rozwoju własnej firmy. To się opłaca!