06
Gru

E-BIZNES POSTAW NA OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

E-BIZNES POSTAW NA OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością wzmacnia wizerunek pracodawcy i wpisuje się w politykę odpowiedzialności społecznej, o tym opowie Joanna Olszewska CEO BPO Network, która od wielu lat pracuje nad poprawą świadomości na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy.

Zatrudniać czy nie zatrudniać, odpowiedź jest jednoznaczna. Zatrudniać, to ludzie budują markę, budują biznes – w dobie Internetu możemy zapewnić sobie „niewidzialną rękę na rynku pracy” mieć świetnych, wykwalifikowanych specjalistów pracujących setki kilometrów od biura. Wykonujących swoją pracę zdalnie, bez potrzeby stwarzania miejsc pracy, w zaciszu własnego domu. Dając dzięki temu ogromną szansę na rehabilitacje zawodową, na rozwój zawodowy zyskując przy tym efekt wykonanej pracy.

 

Zdalne zespoły osób z niepełnosprawnością. Skąd ten pomysł?

Odpowiedź jest prosta. W całym kraju mam tysiące osób z niepełnosprawnością, bardzo dobrze wykształconych, znających języki obce i doskonale poruszające się w świecie Internetu. Osoby te w związku ze swoją niepełnosprawnością mają utrudniony dostęp do stacjonarnych stanowisk pracy. Bardzo często mieszkają daleko od miejsc pracy. Praca zdalna to dla nich jedyna możliwość rozwoju i rehabilitacji zawodowej. To im dajemy możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego. Wielu z nich zaczynało jako analitycy a dziś są menagerami. Osobiście te możliwości rozwoju tych osób, perspektywa pracy w dużych, znanych Firmach daje mi ogromną satysfakcję.

Rozumiem, wobec powyższego od razu nasuwa się kolejne pytanie. Zarządzać biznesem zdalnie i to w otoczeniu głównie osób niepełnosprawnych to chyba jest trudne i wymaga dużej wiedzy na temat życia osób chorych?

Tak, bez wątpienia każdego dnia jest to dla mnie nowe wyzwanie. To właśnie 20 lat przy łóżku pacjenta dało mi ogromne doświadczenie i nauczyło pracy z osobami z niepełnosprawnością. Ja zawsze powtarzam człowiek jest dla mnie najważniejszy. Żeby ułatwić zarządzanie pracą zdalną, opracowaliśmy procedury ewidencji czasu pracy, stworzyliśmy raporty wyników, efektów pracy.  Ułożyliśmy hierarchię: koordynator projektu, opiekun grup oraz grupy wykwalifikowanych pracowników. Stworzyliśmy dział projektowy, dział relacji biznesowych, dział wdrożeń oraz dział szkoleniowy. To naczynia połączone jedno nie przetrwałoby bez drugiego. Projekt nie miał by szans powodzenia bez odpowiedniego wdrożenia. Zbudowaliśmy proces zaczynając od rekrutacji i wyboru najlepszych pracowników, poprzez szkolenia, wdrożenie a w efekcie otrzymaliśmy samodzielne zespoły, które realizują projekty na zewnątrz.

No właśnie od wielu lat, a kiedy dokładnie to się zaczęło?

Praca z osobami z niepełnosprawnością towarzyszy mi od zawsze. 20 lat pracowałam przy łóżku pacjenta w charakterze fizjoterapeuty. To wtedy poznałam trudności bycia i życia z osobą z niepełnosprawnością. W 2011 roku dostałam szansę na prowadzenie biura i poszerzenie świadomości na temat pracy z osobami z niepełnosprawnością i zatrudniania takich osób w przedsiębiorstwach.

Praca zdalna daje takim osobom szansę na pracę, w dogodnych, niestresujących warunkach. Daje możliwość przekwalifikowania się, podniesienia umiejętności, fantastycznych kontaktów oraz poprawienia sytuacji finansowej swojej i rodziny.

BPO Network a co to dokładnie oznacza?

Idea jest bardzo prosta. Stworzyliśmy procedury, stworzyliśmy zespoły zdalne, nauczyliśmy się z nimi pracować, nauczyliśmy się nimi zarządzać, wypracowaliśmy dostarczanie efektu. Wszystko po to, żeby nasi kandydaci mogli realizować się na zewnątrz na otwartym rynku pracy. Ja to nazywam wsparciem dla biznesu. Stworzyliśmy zdalne zespoły do telefonicznego biura obsługi klienta, zdalne zespoły telesprzedażowe, zdalne zespoły do analizy danych, zdalne zespoły HELP DESK, zdalne zespoły wsparcia IT, zdalne zespoły obsługujące SOCIAL MEDIA.

Mówi Pani, że jesteście agencją headhunterską pośredniczącą w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, to ciekawe a jakie korzyści poza wizerunkowymi niesie to dla biznesu?

Poza społecznym zaangażowaniem biznesu, podniesieniem wizerunki do rangi firmy odpowiedzialnej społecznie, poza wsparciem osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy, służę moją wiedzą i doświadczeniem w zagadnieniach dotyczących kwestii związanych z optymalizacją obowiązkowych wpłat do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, właśnie taką możliwość daje zatrudnienie określonej ustawowo ilości osób z niepełnosprawnością, służę też wiedzą i doświadczeniem w obszarach związanych z dofinansowaniami, dotacjami na stanowiska pracy czy na podnoszenie kwalifikacji poprzez refundowane szkolenia, kursy, warsztaty. W całościowym ujęciu naszej działalności przeprowadzamy cały proces za Przedsiębiorstwa zaczynając od rekrutacji, weryfikacji i wyboru odpowiedniego pracownika, poprzez stworzenie i prowadzenie teczki osobowej i dokumentacji do PFRON, szkoleń i wdrożeń aż po realizację projektu i oczekiwany efekt.

Z czego jest Pani dumna najbardziej?

Zawsze najbardziej cieszy mnie choćby jeden niepełnosprawny pracownik zatrudniony w firmie zewnętrznej, to naprawdę ogromna szansa dla ludzi chorych. Jestem dumna z pozytywnych rekomendacji, z zaufania, jakim darzą nas partnerzy biznesowi oraz długoletniej współpracy z nimi. Najważniejsze jest dla mnie zadowolenie każdej ze stron. Pracodawców, którzy otrzymują efekt. Pracowników, którzy dzięki wykonywanej pracy aktywizują się zawodowo i BPO Network, które realizuje swoja misję – BEZPIECZNIE, PROFESJONALNIE, ODPOWIEDZIALNIE dostarczamy efekt.

 

Reasumując, stawiając na pracowników z orzeczoną niepełnosprawnością nigdy nie będzie to chybiony strzał. Możecie Państwo skorzystać z konsultacji z Joanna Olszewska CEO Prezesem Zarządzającą spółką BPO NETWORK, aktywnie poszukującą współpracy z Przedsiębiorcami oferując wsparcie biznesu, głównie w obszarze obsługi klienta.

Zarządzając Firmą BPO Network Pani Joanna Olszewska wdraża innowacyjne rozwiązania, jakim są zespoły zdalne, warto zaznaczyć, że są to specjaliści posiadający wysokie kwalifikacje, które nabywają dzięki jasno określonej ścieżce rozwoju zawodowego już na samym początku kariery oraz dzięki wsparciu trenerów posiadających wieloletnie doświadczenie w telefonicznej obsłudze klienta.

Dziękuję za rozmowę.

Iwona Lewandowska